Reklama dzieli się na różnorodne typy, które kwalifikuje się ze względu na jej przeznaczenie jak także na to do jakiej grupy klientów ma być ona wycelowana. W związku z tym faworyzuje się na przykład reklamę audio, wzrokową czy audiowizualną, jak również wiele innych, niemniej jednak statystyki wskazują jasno, że na ludzi najprzyzwoiciej działa reklama naoczna, nawet jeżeli nie są oni wzrokowcami. Reklama naoczna z kolei podlega następnym podziałom, wyróżnia się na przykład billboardy, plakaty lub ulotki, jednakowoż nie tylko – wchodzi w to bezsprzecznie również reklama telewizyjna czy internetowa przez nagrywane i emitowane filmiki. Pomimo, że teraz większość ludzi ma dostęp do Internetu oraz sieć stała się drugim życiem wielu z nich, to w dalszym ciągu na wysokim poziomie popularności i efektywności znajduje się reklama wizualna w postaci ulotek oraz plakatów, jakie dostają się bezpośrednio do rąk potencjalnego kontrahenta bądź wprost bombarduje się go nimi na ulicach, w sklepach oraz wszędzie gdzie tylko jest ku temu okazja.
Raporty roczne
Ta standardowa reklama pewnie zawsze będzie atrakcyjna, a wszystko skutkiem tego, że najłatwiej trafia do niezainteresowanych pozornie konsumentów. Sposoby na dotarcie do klienta, oczywiście potencjalnego konsumenta są wybitnie różnorodne. Są tacy, którzy wręcz wyspecjalizowali się w tej dziedzinie oraz niezmiernie dobrze wiedzą z jakim produktem powinni kierować się do jakiej wspólnoty osób i w jaki sposób, a więc jaką formę reklamy wykorzystywać. Bywa tak, że konkretny typ reklamy nie trafi do odbiorców, bo wybraliśmy po prostu zły model, z drugiej strony bywają takie rodzaje reklam, które trafią do każdego. Do takiego rodzaju reklamy przystają na przykład ulotki, plakaty czy billboardy reklamowe.